11 Mayıs 2017 Perşembe

Senaryo Yazma Oyunu

Diğer adıyla Role Play'de diyebiliriz. Role Play, karşınızdaki kişiyle yazışarak senaryo yazma oyunudur. Role Play'in konuları hayal gücünüz kadar sonsuz ve bir o kadar da eğlencelidir.


 Gereken tek şey;
Bir iletişim hesabı ~facebook, twitter, instagram, whatsapp..~ ve yazmayı özellikle de hayal etmeyi seven iki kişidir. Tabii grup RP'leri de mevcut.

 Yapman gerekenler ise;
Bir konu belirlemek ~sevdiğin film, roman ya da dizilerden uyarlama olabilir, gerçek hayatın olabilir..~ ve başlangıcı yapanı seçmektir!

 Öncelikle olayı daha iyi kavraman için biraz bundan bahsedeceğim.

 Yaklaşık üç-dört yıl önce fazlasıyla genç kız romanları okumaya kafayı takmış birisiydim. Hatta okuduğum bir roman serisi beni diğerlerinden daha fazla etkilemişti. O zamanlar facebook kullanıyordum ve bu roman sayesinde tanıştığım bir arkadaşım bana bir gün "Bu romanın RP grubunu açacağız. Katılmak ister misin?" diye bir teklif öne sürdü. Bense bunun ne demek olduğunu dahi bilmiyorken sırf roman ile alakalı olduğu için düşünmeden kabul ettim.

 Aradan günler geçti, arkadaşım bana neler yapmam gerektiğini açıkladı. Öncelikle kendime bir karakter oluşturmam gerekiyormuş. Evet, tıpkı oyunlardaki gibi! Fakat bunu herhangi bir uygulamadaki simülasyonda yapmak yerine sanki kitap yazıyormuşum gibi yazı üzerinde olmasını belirtti. Adı, yaşı, kişisel özellikleri, geçmişi.. Ben de gösterdiği örnekler üzerine bir karakter oluşturdum.

 Ardından bu künyeyi grupta seçtiğim bir ikonla birlikte yayınlamamı söyledi. Dediğini yaptım. Sanki gerçekten de roman karakteri oluşturuyormuş gibiydi. Son olarak da nasıl yapacağımı öğretti. Bu kısımda yapmamız gereken sanki bir oyuncuymuş gibi oluşturduğumuz karaktere bürünüp onu canlandırmaktı.

 Aradan bir ay, iki ay, üç ay geçti; artık grubumuz 80 kişiyi aşmıştı. Derken bunu yapmayı ne kadar sevdiğimi farkettim. Daha sonraları gruptan ayrıldığımda kişisel kurgularımı oluşturdum. Bunlar herhangi bir filme ya da kitaba dayalı konular değillerdi. Yaptığım ilk kurgular daha çok normal hayata hitap etse de sonraki grup kurgum orta dünya hakkında fantastik bir role play'di.

 Diye diye bir yıl boyunca bir sürü kurgu yazdım. Bu sayede yazımın da geliştiğini düşünüyorum. Eğer sen de arkadaşınla yapmak istersen bu kadar detayla, künye hazırlamakla uğraşmana gerek yok. Benim yazdıklarım bir ortam içerisindeyseniz karakterinizi tanıtmanızla alakalıydı. Ancak özel RP'ler yapacaksan sadece konuyu belirlemeniz yeter. Ad, yaş, geçmiş gibi durumları belirtmek tamamen zevkinize kalmış.

 Umarım sen de bu zevki tadarsın. Son olarak da bir örnek bırakıp konuyu kapatacağım.



Meselâ

Yeliz- Akşam üzeri işten ayrıldığımda dün, Selda'yla buluşmak için anlaştığımız gibi Açelya Kafe'ye doğru ilerledim. İş yerime yakın olduğu için fazla yürümek zorunda kalmamıştım. Sonunda Kafe'den içeri girdim ve sağdan üçüncü masada bana gülümseyen kadına doğru ilerledim.

Selda- Yeliz'in gelmesini beklerken kendime orta şekerli kahve siparişi vermiştim. Kahvemi yudumlarken kapıdan içeri girmesiyle göz göze geldik ve tebessüm ettim. Karşıma oturduğunda sohbet etmeye ve günümüzün nasıl geçtiği hakkında konuşmaya başladık. Derken yanımızdan geçen garson tökezleyip tepsisini Yeliz'in kafasına düşürdü.

...

Lilith- Luke'un yaptığım espri karşısında gülmemesine bozulmuştum ancak donup kalmasını hiç beklemiyordum. Duraksayıp omzuna vurdum.

 'Hadi ama. Bence kom-' Birden duyduğum çığlık karşısında yerimden zıplamıştım. Neler olduğunu anlamak için sesin olduğu yöne döndüm ve tam da karşımda, en az üç metre boyutunda salyaları dişlerinin arasından akan iğrenç görünümlü bir yaratık dikiliyordu.

 Refleks olarak elim belimdeki kılıcın kabzasına gitti. Göz ucuyla Luke'un da yay ve okuna doğru hamle yaptığını farkettim. Yaratık tiz ve çatallı sesiyle tekrar kükredi. İkimizde birkaç adım gerilemek zorunla kaldık.

 Luke- Tam da Lilith'in yaptığı espriye gülecekken kahkaham boğazımda takılı kaldı. Karşımızdaki yaratık tüyler ürperticiydi. Donup kaldığımı farkeden Lilith bir şey daha söyleyecekken yaratığı farketmesiyle kelimeleri havada asılı kaldı.

 İkimizde bir anda fazlasıyla gerilmiştik. Yaratık tekrar kükrediğinde gerilesek de korumacı içgüdülerim sayesinde yarım adım Lilith'in önüne geçmiştim. Bir anda beklenmedik bir şey oldu ve Lilith yaratığa doğru nida atarak koşmaya başladı.

 Kılıcını yaratığın karnına sokmasıyla canavar sendeledi ve eli olduğunu düşündüğüm uzvuyla Lilith'e vurdu.
...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder