11 Mayıs 2017 Perşembe

Bu Bizi Kız Yapan Şey


Bu ilk kişisel yazım olacak. Birkaç post'um var ancak onlar olan bir şeyin tavsiyesi üzerine olduğu için şu anki yazım kadar ben~ içermemişlerdi. İlk kişisel yazım ne olsun diye bayağı kafa yordum.

 Aslında ne yazarsam, ne yaparsam, ne seçersem seçeyim kafa yoruyorum. Ki bu kararsızlıklar beni bazen çıldırtıyor. Bu sebeple bazen hayalini kurduğum şeyi tam anlamıyla gerçekleştiremiyorum. Hiçbir sonuç beni tatmin etmiyor ve sonunda elimde kalan da hep sona kalmışlar~ oluyor. Neyse.

 Kız olmak, kız olmanın baskısı. Ne farkı var ki erkek olmaktan? Çok farkı var. Ben cinsiyetçi biri değilim. Bu yazım da bunu içermiyor. Ancak elbette ki bizi kız yapan farklılıklarımız var ve ben de tam olarak bu farklılıklardan bahsetmek istiyorum.

 Öncelikle sinir bozucu olanla başlayalım, kesinlikle erkekler kadar özgür değiliz.

 Bu konuyu açarken aklımdan geçen ilk şey buydu. Ben gece yürüyüşlerini, gece bisiklet sürmeyi yani gece dışarıda olmayı fazlasıyla seviyorum. Sen de fark ettin mi? Gece hava bile farklı. Yani farklı kokuyor. Bildiğin sanki gündüz başka parfüm sıkıyor gece bambaşka bir parfüm sıkıyor. Sırf o kokuyu alabilmek için geceleri balkona çıkarım.

 Eskiden bir fikrim bile vardı, ileride bir şehir ya da bir semti tamamen satın alacağım ve içine yalnızca kızları dolduracağım. Semte erkek girişleri yasak olacak ve kızlar toplum baskısından ve tehlikesinden uzak bir şekilde burada istediği gibi yaşayabilecek. Bunu ciddi ciddi düşünmüştüm. Ama tabii ki fazla ütopik bir hayal olmaktan öteye gidemeyecek.

 Bu aksiliğin dışında çoğu zaman en duygusal olmayı başaran, bizler olacağız. Kızız. Kadınız. Yapımız bu. Duygusal olmanın getirisi, duyarlı olmak da çoğu zaman daha çok bizlerin başaracağı bir şey olacak. Duyguları daha yoğun yaşayacağız belki, daha fazla belli edeceğiz. Şimdiye kadar hiçbir erkeği bir olay karşısında mutluluktan zıplayıp kollarını çırparak sevincini belli ettiğine şahit olmadım. Çok kızsal, değil mi? Bu da bize has bir şey.

 Bunun gibi bir çok kulağa kızsal~ gelen
şey, aslında yapımızda olduğu için böyle. Bunun yanında cilveli olmak, nazlı olmak, güzelliğe daha fazla dikkat etmek, daha naif olmak da bize has.

 Bunlar bizi kız yapan şeyler. Bunlardan utanıp yok etmeye çalışmamalıyız.

 Bu anlattıklarımdaki kastım kadının yapısının fazlasıyla kırılgan olduğu yönünde değil. Duyguları pasifik okyanusu derinliğinde yaşarız ama içinde boğulmayız. Yüzeyine çıkıp yüzmesini de biliriz kıyıya çekilip durulmasını da.

 Dediğim gibi, bunlar bizi kız yapan, kızı da erkeklerden farklı yapan şeyler.

 Bu konuda söylenecek daha bir çok şey
var ancak ben şimdilik bu kadarını yazıyorum. Aynı şey erkek olmak için de geçerli. Sonuçta erkek olmanın da kendine has bazı belirgin getirileri var. Ki bunları ben yazmayacağım.. :d Teşekkürler, musmutlu günler dilerim.

 Ekstra

Evet başlığı Lana'dan çaldım.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder